آنچه شما باید بدانید
- اپل به دنبال دفاع از قرارداد خود با گوگل است که امکان تقسیم درآمد از طریق جستجو را فراهم می کند.
- این امر پس از آن صورت می گیرد که وزارت دادگستری پس از اینکه دادگاه تشخیص داد که گوگل دارای انحصار غیرقانونی است، تجارت گوگل را متلاشی می کند.
- از آن زمان گوگل راه حل های خود را برای جلب رضایت دادگاه پیشنهاد کرده است، با این استدلال که اقدامات شدید آن می تواند منجر به محصول بدتری برای مصرف کنندگان شود.
مشکلات حقوقی اخیر گوگل چرخش جالبی پیدا کرده است، زیرا اپل درخواست شرکت در جلسه آتی را برای دفاع از شرکت و قرارداد جستجوی مشترک آن (از طریق رویترز) ارائه کرده است. این به دنبال پیشنهاد اخیر وزارت دادگستری برای از بین بردن کسب و کار گوگل با فروش احتمالی کروم و مسدود کردن قراردادهای توزیع جستجو با شرکت هایی مانند اپل است.
اعلامیه اپل نشان میدهد که چرا معامله با گوگل برای هر دو شرکت مفید است و راهحلهای پیشنهادی وزارت دادگستری برای جلوگیری از چنین معاملهای بیش از آنکه مفید باشد، ضرر خواهد داشت. اپل بیان میکند که تنظیم جستجوی گوگل به عنوان موتور جستجوی پیشفرض در سافاری تجربه بهتری را برای کاربران فراهم میکند و حذف آن مانع از توانایی اپل برای ادامه ارائه محصولاتی میشود که به بهترین شکل نیازهای کاربرانش را برآورده میکنند، و اضافه میکند که مشتریانش Google را ترجیح میدهند. “
اپل سالانه میلیاردها دلار از گوگل از طریق قرارداد اشتراک تبلیغات خود دریافت می کند (20 میلیارد دلار در سال 2022). این شرکت میگوید مسدود کردن چنین معاملهای به گوگل امکان دسترسی رایگان به دادههای مشتریانش را میدهد یا اپل مجبور میشود جستجو را به عنوان موتور پیشفرض در مرورگر خود حذف کند، که به گفته او تجربه بالقوه بدتری را برای کاربرانش فراهم میکند.
کوپرتینویی همچنین استدلال می کند که راه حل پیشنهادی وزارت دادگستری فرض می کند که اپل علاقه مند به توسعه موتور جستجوی خود است، که می گوید اینطور نیست. به گفته اپل، انجام این کار زمان، پول و منابع زیادی را برای چیزی که بخشی از تجارت اصلی اپل نیست، میبرد.
به گزارش بلومبرگ، جلسه استماع این پیشنهادها در ماه آوریل برنامه ریزی شده است.
در پی حکمی که در اوایل سال جاری صادر شد مبنی بر اینکه گوگل انحصار غیرقانونی جستجو را در اختیار دارد، این غول جستجو از پیشنهاد “افراطی” وزارت دادگستری انتقاد کرد و در عین حال با راه حل های خود مقابله کرد. این شامل انعطافپذیری بیشتری برای شرکا در هنگام انتخاب موتورهای جستجوی پیشفرضشان در دستگاهها میشود. OEM ها همچنین دارای انعطاف پذیری برای پیش بارگیری برای موتورهای جستجوی متعدد هستند، که به گفته گوگل می تواند به “رقبای مانند مایکروسافت فرصت های بیشتری برای ارائه پیشنهاد دهد.”
در حالی که گوگل بر این باور است که پیشنهاد آن یافته های دادگاه را اصلاح می کند، این شرکت همچنان تمایلی به اجرای این راه حل ها ندارد، زیرا آنها “محدودیت های سنگینی را برای شرکای خود اعمال می کنند”.
منبع: https://www.androidcentral.com/apps-software/apple-seeks-to-defend-google-search-distribution-deal
تحریریه بیزنس موبایل