IDC X AC
این یک ستون منحصر به فرد است که شامل تحلیلگران متخصص است شرکت داده بین المللی (IDC)کسانی که نگاهی روشنگری به آخرین محصولات ، اخبار و موارد دیگر دارند.
در بازار جهانی تلفن های هوشمند ، و اندروید بیش از 80 ٪ پست با تلفن های هوشمند پر از مشخصاتی که ویژگی های AI را جمع می کند و فریاد می زند ، حاکم است ، ایستادگی کردن آن آسان نیست. با این حال ، هرکسی که پوکر بازی می کند می داند که او همیشه بهترین دست نیست که برنده شود. این اغلب استراتژی ، زمان بندی و دانستن زمان برای رفتن به هر آنچه که بیش از همان کارت ها مهم است ، است. رویداد اپل در ماه سپتامبر در اپل پارک در ابتدا یک نمایش قوی LED بود: دستگاه های ظریف ، طراحی جسورانه و پیام های با دقت.
اما بازی واقعی عمیق تر کار می کند. مجموعه آیفون 17 Air و Pro “Apple Aces” ، اما به خودی خود کافی نیست که موج بعدی رشد را که بازی نهایی اپل است ، هدایت کند. شرط واقعی اپل در سه حرکت محاسبه شده نهفته است: قیمت گذاری منضبط ، تمایز ناشی از طراحی و مشوق های تجاری تهاجمی. در حالی که بیشتر بازیکنان اندرویدی روی جنگهای قیمت و مقالات مشخصات طولانی تمرکز می کنند ، اپل به این سه حرکت استراتژیک بستگی دارد تا Aceses مهم و “برنده با دست” باشد – سال آینده یک دوره ارتقاء بزرگ را تغذیه کنید.
شرط 1: تمایز محصولی که توسط طراحی هدایت می شود
نماد هوا – الگوی: Apple Design را می فروشید و آیفون Air برای تبدیل سر طراحی شده است. به آرامی و سبک وزن ، و بلافاصله قابل تشخیص است ، برای مصرف کنندگان که از زیبایی شناسی در مورد حداکثر عملکرد قدردانی می کنند ، جذاب است. در 5.6 میلی متر ، کمتر از لبه سامسونگ گلکسی S25 5.7 میلی متر و ارزانترین 100 دلار است.
آنچه به احتمال زیاد این است که چگونه احساس فوق العاده سبک کردم. گفتم ، “به نظر می رسد مانند هوا” ، و من از طریق تئاتر استیو جابز احساس می کردم. این کمبود وزن است که مصرف کننده هایی را که از تلفن های عظیم خسته شده اند ، جذب می کند ، اما هنوز هم می خواهند محصولی متمایز بدست آورند.
استراتژیک ، هوا به طور دقیق بین آیفون در سطح تازه کار و طرفدار خط قرار دارد ، که این سطحی است که نتوانسته است یک مدل به علاوه ایجاد کند ، که در بهترین حالت تنها 7 ٪ از محموله های جهانی اپل را کمک می کند. من انتظار دارم که هوا در اینجا موفق شود ، و ممکن است با وجود امتیازاتی که در بسیار زیاد اتفاق می افتد و چالش های سازمانی در چین 15 ٪ از اندازه را هدایت می کند. در بازاری که تمایز آن ضروری است ، یک طراحی متعادل جدید با قیمت و عملکرد مناسب می تواند یک اپراتور قوی باشد.
مجموعه حرفه ای – نماد عملکرد: مدل های آیفون 17 Pro برای تمرکز روی عملکرد ، فراهم کردن عمر باتری طولانی تر ، پردازش سریعتر و دوربین های پیشرفته برای سازندگان محتوا و دوستداران آماده برای فشار آوردن بالای دلار به بالاترین مشخصات قرار می گیرند. بازگشت به آلومینیوم گام دیگری برای قدرت بود – ترک رقبای من اندروید پس از آنها دچار تعجب می شود تنها برای تقلید از آخرین موفقیت سیب به تیتانیوم مراجعه کنید.
علاوه بر هزینه کم ، مدیریت دما بهتر ، دوام ، آلومینیوم همچنین به رنگهای جسورانه مانند پرتقال کیهانی اجازه می دهد که قبلاً ویروسی شده اند. اپل شرط بندی سنگینی را در طراحی در مجموعه انرژی قرار می دهد ، که اعتماد به نفس در تبلیغاتی که اغلب تصمیمات عاطفی و طراحی هستند – به ویژه رنگ ها – نقش بزرگی را ایفا می کند.
آیفون 17 – نماد ارزش: اپل همچنین تبلیغات بزرگی را به سبک اصلی خود ارائه داده است ، زیرا از ویژگی های منحصر به فرد “فقط حرفه ای” در آیفون 17 تازه کار خارج شده است ، که جذابیت آن را برای مصرف کنندگان ارزشمند تقویت می کند و در حال حاضر باعث ایجاد درخواست های قبلی برای ثبت نام شده است. این رویکرد جدید اپل منعکس می کند: به جای تمایز مبتنی بر قیمت ، تمایل به طراحی ، ظرافت و عملکرد ، کارگاه های مادربزرگ و ویژگی های متمایز در طول مجموعه دارد. نتیجه ، یک احساس مداوم تر در تمام طول ، با همان قیمت تقریباً سال گذشته است.
شرط 2: استراتژی قیمت گذاری محدود
تصمیم اپل مبنی بر افزایش قیمت در بیشتر مجموعه های قدردانی تیم ، به ویژه با توجه به فشارهای تورمی ، هزینه های بالای ناشی از تعرفه های گمرک و تحولات زنجیره تأمین. با این حال ، بیشتر مدل ها در حالی که ذخیره سازی دو برابر می شود ، ثابت بودند و به مصرف کنندگان بیشتر با همان هزینه می دهند. حتی Air یک محصول مشخص را کمی کمتر از 1000 دلار ارائه می دهد.
این محدودیت پیام واضحی را برای مصرف کنندگان خود ارسال می کند: اپل فشار به پرتفوی های قبلاً حفظ شده اضافه نمی کند. این قول از هرگونه مشخصات در آب و هوای تورمی امروز مهمتر است و به حفظ حرکت سیب در بازارهای نوظهور که رشد طولانی مدت در آن تثبیت می شود ، کمک می کند.
اپل قادر به تکیه بر مقیاس ، ادغام عمودی و کنترل زنجیره تأمین است تا این استراتژی بدون آسیب به سودآوری کار کند ، نمایشنامه ای که نمی تواند با اکثر رقبای اندرویدی مطابقت داشته باشد. در حالی که رقبا در تلاش هستند تا حاشیه ها و جنگ های قیمت را کاهش دهند ، اپل سهم خود را از 40 ٪ از بازار تلفن های هوشمند و 70 ٪ سهام در بخش اقساطی (1000+ دلار) افزایش می دهد.
شرط بندی
همه اینها از بازی آخر اپل تغذیه می کند: رانندگی یک دوره ارتقاء بزرگ. هوا به عنوان یک کد ظرافت کار می کند ، و مدل های حرفه ای کاربران سنگین را هدف قرار می دهند و پایه آن 17 ارزش قوی را ارائه می دهد. قیمت گذاری پایدار باعث کاهش اصطکاک و افزایش ارزش می شود ، در حالی که تجارت تهاجمی (تا 1100 دلار در ایالات متحده) “عدم تفکر” را به روز می کند. داده های اولیه نشان می دهد که این استراتژی در حال کار است.
برای صعود به آن ، بیش از 430 میلیون دستگاه آیفون در سالهای 2020-2021 در حال حاضر تا 4-5 ساله-پنجره ارتقاء مدل برای کاربران iOS در هر IDC ارسال شده است. صرف نظر از مدلی که پس از آن خریداری کرده اند ، مجموعه آیفون 17 دلیل قانع کننده ای برای تجارت به آنها می دهد.
دست آخر
برای OEM های اندرویدی ، این یک فرصت آموزشی است. در حالی که بسیاری از تلفن های اندرویدی در حال تعقیب مشخصات یا جنگ های قیمت گذاری هستند ، اپل یک بازی بزرگتر انجام می دهد که این یک استراتژی ارتقاء جهانی است. ترکیبی از طراحی ، کنترل قیمت و اکوسیستم ها قفل می شوند ، حتی اگر رقبا همزمان یا از مشخصات باشد.
این رویداد اپل ممکن است نازک ترین تلفن در دنیای تلفن های هوشمند یا بالاتر از هوش مصنوعی را در هنگام جمع شدن در برابر همتایان اندرویدی وصل نکرده باشد ، اما بازی واقعی آن دقیق و قوی است: مجموع طراحی ، قیمت گذاری و مشوق های تجاری. تمام جزئیات به کاربران از دستگاه های قدیمی پرداخت می کنند ، اصطکاک به روزرسانی را کاهش می دهند و رشد در بازار کندی را رشد می دهند.
تبلیغات بازی پایان است و من به اپل رفتم.
منبع: https://www.androidcentral.com/phones/apple-iphone/exclusive-apples-big-bet-and-its-not-the-iphone-air
تحریریه بیزنس موبایل